|
Malezya GP Öncesi Pist Analizi
2014 Formula 1 sezonunun ikinci yarışına ev sahipliği yapacak olan Malezya Sepang pisti, gerek orta hızlı virajları, gerekse uzun düzlükleri ile Melbourn’e oranla çok daha teknik pist.
Bu nedenle takımlar arasındaki farkların net olarak görüleceği bir yapıya sahip. Kötü bir otomobilin burada başarılı olma şansı yok denecek kadar az. Yaklaşık elli dereceyi bulan pist sıcaklığı ve nemden ötürü, araçların soğutulması büyük önem taşıyor. Sezon öncesi otomobillerin limitleri belirlenirken, referans alınan birkaç pistten biri Sepang. Araçlarda sadece bu pist için üretilen özel parçalar ve şasi üzerinde açılan, ızgara tarzı soğutma kanalları mevcut.
56 turluk yarışın, otomobiller ve sürücüler açısından, oldukça zorlu geçmesi bekleniyor. Değişen kurallarla birlikte, dayanıklılık faktörü ön plana çıkıyor. Pist zeminin aşındırıcı olması ve yüksek sıcaklık nedeniyle, Pireli Malezya’ya en sert hamurları getiriyor. Sezonun en kırıcı yarışını izleyebiliriz.
Galibiyet ve podyum mücadelesini, lastik kullanımı ve büyük ölçüde dayanıklılık belirleyecek. Yarış dışı kalan birçok pilot görebiliriz. Yarışı bitirmek puan almak için yeterli olabilir. Melbourne’de rahat kazanan Mercedes takımı, galibiyetin en büyük favorisi konumunda, Mclaren, Williams ve Redbull’u podyum mücadelesinde görebiliriz.
hurriyet.com.tr
|